Zapach to nie tylko wrażenie zmysłowe – to także potężne narzędzie biznesowe, dzięki któremu możemy docierać do emocji, wspomnień i doświadczeń człowieka.
6.11.2024
13:10-13:55
Scena główna
Odpowiednio zaprojektowany i właściwie wdrożony zapach buduje więzi z odbiorcą, wzmacnia lojalność wobec marki, podnosi jej postrzeganą wartość. Aby to osiągnąć nie wystarczy wypełnić przestrzeni zapachem – kluczowe jest właściwe rozpoznanie potrzeb, preferencji i doświadczeń grupy docelowej oraz celów, jakie chcemy osiągnąć oddziałując na zmysł węchu odbiorcy.
To proces, w którym uważnie projektuje się każdy moment interakcji człowieka z zapachem, dzięki czemu jesteśmy w stanie budować autentyczne, wielowymiarowe doświadczenie klienta. Badania Sense of Smell Institute pokazują, że 75% emocji jest wywoływanych przez zmysł węchu, co znacznie wpływa na nastrój i podejmowanie decyzji. Ponad 70% ankietowanych deklaruje, że zapach jest czynnikiem wpływającym na ponowny wybór hotelu.
Jak zapach skłania do pozostania dłużej w danym miejscu? W jaki sposób zachęca do zakupu? Jak zapachy mogą poprawić samopoczucie pracowników i wpłynąć na ich interakcje z gośćmi? Jak wrażenia węchowe tworzą odczucie czystości i świeżości? Czy luksus i jakość mają swój zapach?
Dołącz do prelekcji i poczuj, jakie znaczenie ma zapach w nowoczesnym środowisku biznesowym.
Prelegentka: Marta Siembab -senselier, niezależny ekspert w obszarze zapachu. Projektuje sensoryczne rozwiązania dla marketingu, PR, sprzedaży i strategii marki. Buduje krajobrazy zapachowe dla budynków, tworzy indywidualne zapachy dla marek, kreuje doświadczenie klienta poprzez zmysły. Aktywna uczestniczka festiwali designu, wykładowca uczelni ekonomicznych, artystycznych i społecznych, prelegentka konferencji technologicznych i marketingowych, sędzia w międzynarodowych konkursach perfumiarstwa. Pracuje w całej Europie, przekładając multidyscyplinarną wiedzę o zapachu na praktyczne zastosowania dla biznesu i przemysłu.